DesignLab bol polročný program pozostavajúci zo série workshopov pre grafických dizajnérov, ktoré viedol umelecký riaditeľ etablovaného štúdia Milk. Cieľom bolo poskytnúť mladým dizajnérom z celého Slovenska jedinečnú príležitosť nadobudnúť bohaté skúsenosti v oblasti komplexnej vizuálnej komunikácie a obohatiť si tak svoje portfólio, získať konkurenčnú výhodu a nové kontakty.
DesignLab by CIKE x Milk
O programe
Priebeh
Vďaka DesignLabu sme spoznali jedenástich mladých talentovaných dizajnérov, ktorí získali jedinečnú šancu učiť sa od človeka s viac ako 20-ročnými skúsenosťami. Počas šiestich celodenných workshopov si prešli účastníci pod vedením mentora viacerými témami, ktoré sú kľúčové pre kvalitnú vizuálnu komunikáciu na profesionálnej úrovni. Mnohé z nich boli doplnené aj o poznatky prizvaných expertov z praxe. Pozvanie prijala napríklad Lucia Pašková, vtedajšia riaditeľka úspešnej firmy CURADEN Slovakia.
- Kto je dizajnér a čo by mal ovládať?
Všeobecný workshop, ktorého cieľom bolo vysvetliť základy dizajnu. Bol to teoretický úvod do toho, čo je dizajn a kto je dizajnér, aké zručnosti by mal ovládať, čo je to vizuálna komunikácia a aké sú jej presahy a ciele.
- Základné znalosti podnikania
V rámci tohto workshopu sa účastníci venovali nastavovaniu si cieľov a procesov, projektovému manažmentu, plánovaniu, krízovému a finančnému manažmentu. Ako naceňovať a správne ohodnotiť prácu a klientský servis? Ako si budovať vzťah s klientom a komunikovať s ním? Ako na internú komunikáciu a ako si nastaviť štruktúru firmy?
- Cieľové publikum a základné princípy komunikácie a marketingu
Ako správne identifikovať cieľové publikum a spoznať jeho potreby, ako ho osloviť a udržať si ho? Počas tohto workshopu sa venovali nastavovaniu si priorít, identifikácii objemu práce a základom marketingu.
- Budovanie brandu
Ako komunikovať biznisové ciele prostredníctvom dizajnu? Ako vzniká značka a čo ju robí silnou? Aké sú základy brandingu, princípy a metódy pri tvorbe značky?
- Kreatívny proces
Ako si efektívne nastaviť kreatívny proces od zadania po výsledok, typy kreatívnych prístupov a riešení problému, ako pracovať a tvoriť v tíme, ako zapojiť klienta do kreatívneho procesu?
- Sales a self-promo
Ako predať seba a svoju prácu a ako si získať a udržať klienta? Ako prezentovať svoju prácu a tvoriť prezentácie?
Program vyvrcholil účasťou na dvojdňovej medzinárodnej konferencii venovanej dizajnu v Bratislave.
Mentor
Martin „Žltý“ Jenča
Mentorom programu bol „Žltý“, ktorý je zakladateľom, hlavným grafickým dizajnérom a umeleckým riaditeľom štúdia Milk. Ako spoluorganizátor By Design Conference prináša na Slovensko hviezdy svetového rozmeru. Je šéfredaktorom magazínu Backstage Talks. V neposlednom rade je spoluzakladateľom agentúry Folk, ktorá sa venuje systematickej propagácii dobrých myšlienok, produktov a služieb. Štúdio Milk stojí tiež za vizuálnou identitou značiek ako Pohoda Festival, RTVS, Invisible Hotel či Viktor Frešo Book. Viac sa o ňom dozvieš v tomto článku.
Výstupy
Vďaka tomuto programu nastala pre vybrané firmy výnimočná šanca využiť kreatívny tím vo veľmi silnej zostave na riešenie ich problémov. Do programu za zapojila napríklad firma GlobalLogic, ktorej účastníci pod vedením mentora pomohli so zadefinovaním cieľového publika a navrhli zmeny v brandingu.
Myšlienka DesignLabu spočívala vo zvýšení kvality lokálnej dizajnérskej produkcie a podporení celkovej propagácie kultúrneho a kreatívneho priemyslu na Slovensku. Našou úlohou bolo pôsobiť ako facilitátor a umožňiť zmenu, spájať disciplíny a sektory s jednoduchou víziou – posúvať mesto Košice vpred. Pozri si grafiky, ktoré dizajnéri pripravili na záver programu.